Virksomheder har brug at ‘Rehumanise’

Store virksomheder og selskaber har tabt den menneskelige kontakt. SpørgsmÃ¥let er, nÃ¥r vil menneskeheden fange, eller som robot fÃ¥r vil vi gøre hvad business hyrderne fortælle os, ligegyldigt hvor dÃ¥rligt vi behandles? Jeg taler fra første hÃ¥nd interaktion her. Er du ikke træt af at skulle tale med maskiner og sidde vente i køer, kan ikke engang eksisterer i virkeligheden, mens forfærdelig musik gentager sig selv igen og igen i al evighed? Hvad med at have til at tale med person efter person, som de forsøger at finde en anden, der ‘kan’ gør den opgave, der skal du gjort? Hvad med den maskine, der fortæller dig at tale i telefonen, men kan aldrig ordentligt fortolke, hvad du siger? Eller at trykke pÃ¥ knapperne, hvor mange numre har du haft til at skubbe før endelig at vide, at den afdeling du søger er ledig? Ledig, hvor omkring mennesker du endelig komme i kontakt med, men for nogle mærkelig grund ved mindre om deres job, end du gør?
Jeg lyder måske pessimistiske, men jeg mener virkelig, at menneskelige samfund er beregnet til at udvikle sig forskelligt fra denne sti af debitornumre og automatisk genererede meddelelser. Vi er intelligent skabninger, ja, på mange måder, og jeg bare spekulerer på, hvorfor vi ikke har lavet systemer til vores egne samfund, der er mere befordrende for at gøre vores samfund et gladere sted at bo. Jeg er absolut ikke imod teknologiske, økonomiske og materielle fremskridt, men jeg sætter spørgsmålstegn ved hensigterne af vores corporate institutionelle ledere. Det lader til, at så længe personen på toppen af den hierarkiske fødevarekæden lønseddel holder stigende i et støt tempo, kundeservice er ikke længere en prioritet. Men så igen, jeg regner med, hvis den administrerende direktør for forsikringsselskabet har problemer med deres telefonlinje, ville de sandsynligvis have den opgave nagelfast på ingen tid, da de har en direkte linje til telekommunikation CEO fra en af de kort-swapping sessioner på deres $500-a-head frokoster.
Den ting, at disse ledere af samfundet har glemt er, at uden normal, gennemsnitlige menneskelige kunder, deres imperier hurtigt reduceres til støv. Jeg tror, en af problemerne, der ligger hos os, de gennemsnitlige mennesker. Virksomhederne er sÃ¥ stor og stærk, at vi er blevet apatiske, føler at vi er for lille og ubetydelig til spørgsmÃ¥let deres systemer for interaktion. Vi bare lade dem diktere hvordan ting arbejde og gÃ¥ gennem alle papirarbejde og bureaukrati uanset hvor meget det frustrerer os. Der var en tid, og du kan stadig finde det i de fleste smÃ¥ virksomheder, nÃ¥r kunder blev behandlet med respekt og som ligemænd. “Kunden har altid ret.” Denne erklæring plejede at være meget normalt nÃ¥r uoverensstemmelser kom op i vores forretningsmetoder. Nu men er kunden ofte behandlet som skyldig før uskyldige, som om den gennemsnitlige ‘smÃ¥’ person er bare en kriminel, hvem ønsker hen til leech off de retfærdige og bare institutioner.
Sandheden er, hvis vi alle stå sammen om et emne, har mennesker været kendt for at flytte bjerge. Hvorfor ikke vi taler og få disse virksomheder, der bruger så mange millioner af dollars på reklamer fortæller os hvordan venligt de skal være ansvarlige for deres handlinger? De kunne tage nogle af de samme millioner og sætte dem ind i beskæftiger flere mennesker til at handle som kommunikatører, som så velinformerede positioner, at løser problemer hurtigt og nemt. Flere job for samfundet i almindelighed, og et mere behageligt liv for alle kommer i kontakt med virksomhederne pågældende: Dette er en win/win situation folk! Gladere kunder, der overholdes som ligeværdige mennesker vil fortælle hinanden om kvaliteten af virksomhed; selvfølgelig svarer dette til flere kunder, hvilket betyder mere overskud for alle.
Det er pÃ¥ tide at ‘rehumanise’ (cool ord!) vores sociale og forretningsmæssige systemer. Kommunikation er altid sprøjtede som værende nøglen til en positiv sammenhæng mellem familie, venner og kærester. Nu skal vi vedtage denne model for hvordan organisationer og institutioner vedrører det bredere samfund, der faktisk lavet dem med deres investering, beskæftigelse og kunde base. Vi er alle nødt til at indse, at vi alle fortjener og fortjente af lykkelige liv, levet via en konstruktion af sociale systemer, der fokuserer pÃ¥ virkelige menneskelige tilfredshed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.